dilluns, 12 de gener del 2009

EL NADAL A L'ESCOLA

El divendres 9/1/09 a seminari, vam tenir que explicar el Nadal a la nostre escola de pràctiques. A continuació us explicaré com viuen aquestes dates tan senyalades al CEIP Joan Maragall de Sant Andreu de la Barca:

A la meva escola de pràctiques es viu el Nadal amb molta alegria. Als nens els hi fa molta il·lusió aquests dies ja que fan diferents tallers per treballar aquestes festes.
Jo vaig els dimecres per la tarda, i cada dimecres fan plàstica.
Durant l’hora i mitja de plàstica la meva classe es separa en tres grups, i s’ajunten amb els de segon.
Amb la tutora que jo estic, treballen el Nadal fent una activitat per casa. L’activitat consta de dos trossos de tela en forma de mitjó, i a cada mitjó hi han uns foradets. Els nens tenen que passar una agulla per tots els forats per tal de que es facin grans. Un cop fets els forats, entre l’Angelina i jo, els hi donem un tros de llana i una agulla. Els nens tenen que afilar l’agulla i nosaltres els hi fem un nus al final. Els nens tenen que passar el fil per tots els forats per tal de que les dues teles quedin enganxades una per sobre de l’altre.
Un cop cosides les dues parts, els hi donem uns retoladors i han de decorar com ells vulguin el mitjó però amb dibuixos de Nadal com per exemple campanes, un arbre de Nadal, un Papanoel...
Un cop han decorat el mitjó jo o la mestra els hi enganxem a la part superior cotó fluix i així tindran ja el mitjó acabat.

Els altres grups fan altres coses, com ara la decoració de l’escola on pinten un mural on hi ha una llar de foc amb mitjons, foc, sofàs.... aquest mural el penjaran a l’entrada del passadís de primer cicle de primària.
Un altre grup també va estar treballant el Nadal fent les tapes dels àlbums.